Deklaracja dostępności
Wstęp
Miejskie Centrum Wspierania Rodziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://mcwr.glogow.pl.
Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Do pobrania:
Raport stanu dostępności - sprawozdanie GUS za rok 2020 (format PDF)
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno- komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Miejskie Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności”
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy,
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Miejskie Centrum Wspierania Rodziny odpowie na wniosek w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Miejskie Centrum Wspierania Rodziny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, i wskazuje termin kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres:
Miejskie Centrum Wspierania Rodziny, ul. Folwarczna 7, 67-20 Głogów
- drogą elektroniczną na adres: a.jezewska@mcwr.glogow.pl
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (format PDF)
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (format PDF)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Jeżewska, a.jezewska@mcwr.glogow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 768533832. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny przy ul. Folwarcznej 7 prowadzi jedno wejście główne dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Miejskiego Centrum Wpierania Rodziny poniedziałek 8:00-18:00, wtorek-piątek 8:00-16:00.
Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Przy budynku znajduje się ogólnodostępny parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda wewnętrzna).
Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązania architektoniczne
w budynku umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna) oraz głosowy- informacje przekazują pracownicy z pokoju nr 1 i 3.
Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Informacja dla osób niesłyszących
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niedosłyszące.
W chwili obecnej brak jest możliwości skorzystania z obsługi w języku migowym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacja dla osób niedowidzących
W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, nie ma oznaczeń kontrastowych. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość wniosków w druku powiększonym.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome.
Umożliwia się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego lub psa przewodnika.
Toaleta
Toaleta dla klientów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848