Deklaracja dostępności
Miejskie Centrum Wspierania Rodziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://mcwr.glogow.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej:
Niektóre elementy nie posiadają wymaganego minimalnego kontrastu.
Zdjęcia nie posiadają opisu alternatywnego.
Niektóre dokumenty opublikowane są w formie skanu.
Niektóre dokumenty nie są zgodne z dostępnością cyfrową.
Niektóre formularze zamieszczone na podstronach nie są zgodne z dostępnością cyfrową.
Powody braku spełnienia wymagań: przeszkody techniczne uniemożliwiające dostosowanie do wymagań.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-06-24
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Do pobrania:
Raport stanu dostępności - sprawozdanie GUS za rok 2025 (format PDF)
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno- komunikacyjnej
Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Miejskie Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności”
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- Dane kontaktowe wnioskodawcy,
- Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Miejskie Centrum Wspierania Rodziny odpowie na wniosek w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Miejskie Centrum Wspierania Rodziny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, i wskazuje termin kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
drogą elektroniczną na adres:
- drogą pocztową na adres:
Miejskie Centrum Wspierania Rodziny, ul. Folwarczna 7, 67-20 Głogów
- drogą elektroniczną na adres: k.machel-skibinska@mcwr.glogow.pl
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (format PDF)
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (format PDF)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Machel-Skibińska, k.machel-skibinska@mcwr.glogow.pl. 768533832
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Do budynku Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny przy ul. Folwarcznej 7 prowadzi jedno wejście główne dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Miejskiego Centrum Wpierania Rodziny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.
Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Przy budynku znajduje się ogólnodostępny parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda wewnętrzna).
Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązania architektoniczne
w budynku umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna) oraz głosowy- informacje przekazują pracownicy z pokoju nr 1 i 3.
Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
Informacja dla osób niesłyszących
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niedosłyszące.
W chwili obecnej brak jest możliwości skorzystania z obsługi w języku migowym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
Informacja dla osób niedowidzących
W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, nie ma oznaczeń kontrastowych. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość wniosków w druku powiększonym.
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome.
Umożliwia się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego lub psa przewodnika.
Toaleta
Toaleta dla klientów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848