Logo Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Miejskie Centrum Wspierania Rodziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://mcwr.glogow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna  z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej:

Niektóre elementy nie posiadają wymaganego minimalnego kontrastu.

Zdjęcia  nie posiadają opisu alternatywnego.

Niektóre dokumenty opublikowane są w formie skanu.  

Niektóre dokumenty nie są zgodne z dostępnością cyfrową.

Niektóre formularze zamieszczone na podstronach nie są zgodne z dostępnością cyfrową.

Powody braku spełnienia wymagań: przeszkody techniczne uniemożliwiające dostosowanie do wymagań.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-06-24

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Do pobrania: 

Raport stanu dostępności - sprawozdanie GUS za rok 2025 (format PDF)

 

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno- komunikacyjnej

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,  każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Miejskie Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny w Głogowie z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności”

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • Dane kontaktowe wnioskodawcy,
  • Wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
  • Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
  • Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

 

Miejskie Centrum Wspierania Rodziny odpowie na wniosek w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe Miejskie Centrum Wspierania Rodziny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, i wskazuje termin kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

drogą elektroniczną na adres: 

  • drogą pocztową na adres:

Miejskie Centrum Wspierania Rodziny, ul. Folwarczna 7, 67-20 Głogów

  • drogą elektroniczną na adres: k.machel-skibinska@mcwr.glogow.pl

 

Do pobrania:


Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (format PDF)

Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej (format PDF)

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Machel-Skibińska, k.machel-skibinska@mcwr.glogow.pl. 768533832

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Do budynku Miejskiego Centrum Wspierania Rodziny przy ul. Folwarcznej 7 prowadzi jedno wejście główne dostosowane dla osób niepełnosprawnych. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Miejskiego Centrum Wpierania Rodziny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00.

Informacja dla osób niepełnosprawnych ruchowo

Przy budynku znajduje się ogólnodostępny parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.

Przestrzeń komunikacyjna budynku jest wolna od barier poziomych i pionowych (komunikacja pozioma – korytarze na jednym poziomie, komunikacja pionowa – winda wewnętrzna).

Instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązania architektoniczne

w budynku umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna) oraz głosowy- informacje przekazują pracownicy z pokoju nr 1 i 3.

Zapewniony jest wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.

 Informacja dla osób niesłyszących

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niedosłyszące.

W chwili obecnej brak jest możliwości skorzystania z obsługi w języku migowym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Informacja dla osób niedowidzących

W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a, nie ma oznaczeń kontrastowych. Na prośbę osoby niedowidzącej istnieje możliwość wniosków w druku powiększonym.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome.

Umożliwia się wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego lub psa przewodnika.

Toaleta

Toaleta dla klientów znajduje się na parterze budynku. Toaleta jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848